Anda Pernah Dengar Phillip Mutual Berhad?

Phillip Mutual Berhad (PMB) telah diperbadankan di Malaysia pada 31 Januari 2002 di bawah Akta Syarikat 1965 dengan modal berbayar sebanyak RM 20,290,932. Para pemegang saham adalah Phillip Capital Holdings Sdn Bhd (70%) dan Ehsan Astaka Sdn Bhd (30%).

Kami mempunyai kekuatan kakitangan 49 eksekutif pada 30 April 2017 dengan pengalaman luas dalam industri unit amanah dalam bidang pengkhususan masing-masing. Mereka bertanggungjawab untuk pengurusan Dana setiap hari, melaporkan kepada Lembaga Pengarah, Jawatankuasa Pelaburan, Pemegang Amanah dan SC.

Kami adalah sebahagian daripada syarikat Phillip Capital Group, konglomerat kewangan yang mempunyai kepentingan dalam broker saham, pembrokeran niaga hadapan dan pengurusan dana dan teknologi maklumat. Kumpulan ini ditubuhkan pada tahun 1975, menyediakan pelbagai perkhidmatan kewangan yang komprehensif kepada pelanggan runcit dan institusi.

Kumpulan PhillipCapital kini ditubuhkan dengan kukuh di pusat kewangan 16 negara, dengan pejabat di Singapura, Malaysia, Kemboja, Indonesia, Thailand, Hong Kong, China, Jepun, India, Sri Lanka, Emiriah Arab Bersatu, United Kingdom, Perancis, Turki, Australia, dan Amerika Syarikat.

Kumpulan lebih daripada 40 tahun pengalaman dalam ekuiti, niaga hadapan dan pengurusan dana akan diguna untuk menghasilkan keputusan yang selaras dengan objektif masing-masing Dana.

Kami mempunyai portal dalam talian (www.eunittrust.com.my) dan juga portal FAME untuk perancang / ejen dan akses pelanggan.

Pada 30 April 2017, kami mempunyai dua Dana berjumlah RM 789,126,720.



Share:

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts